Candida

Candida

Van waar komt dat nu, dat ik zo fel op mijn eten moet letten.

Mijn verhaal gaat over ‘Candida’. Ja, die bekende schimmel die we allemaal in ons hebben. Maar die bij de meesten geen kwaad doet omdat de juiste bacteriën in je lichaam dit onder controle houden. Bij mij is er regelmatig een ‘opstoot’. Ik merk dat zelf direct. Ik heb het leren herkennen.

Snel moe, slecht gezind zijn, mijn zicht dat wazig wordt, overmatige slijmproductie en nog een aantal andere zaken.

Op aanraden van mijn huisarts liet ik een speciale test doen.
Een EAV-test of ZEN-scan. Zo’n test controleert welke voedingsmiddelen een slechte invloed hebben op je lichaam.
Wat heel fijn is, is dat je na de test meteen weet waar je op moet letten. Je hoeft geen 2 weken te wachten op het resultaat.

Het is de bedoeling dat je een halfjaar strikt op je eten let. Na die 6 maanden wordt de test herhaald. Je weet ook meteen of dezelfde voedingsmiddelen nog schadelijk zijn of niet. Meestal is het zo dat je beetje bij beetje de voedingsmiddelen die je moest laten terug in je voedingspatroon kan brengen.

Ik gaf vorige keer al een lijstje met de voedingsmiddelen die ik moet laten (link). Dat zijn er heel wat. Uit jullie reacties blijkt dat er nog heel veel mensen zijn die op koemelkeiwitten moeten letten. Dat is lastig als je graag eens een hartige groentetaart eet bijvoorbeeld. Want kaas en room mag je dan niet gebruiken.

candidaHier een receptje voor een heerlijke groentetaart zonder koemelkeiwitten.

 

 

 

 

 

Ingrediënten:
  • Bladerdeeg (bekijk de ingrediëntenlijst op de verpakking)
  • 1 Venkel
  • 1 gele en 1 rode paprika.
  • 3 eieren
  • Peper, zout en ander e kruiden die je lekker vind.
Bereidingswijze:
  • Snij de venkel en de paprika’s in dunne reepjes.
  • Stoof ze in olijfolie en kruid naar eigen believen.
  • Haal van het vuur en laat even staan.
  • Doe de bladerdeeg in een ronde ovenschaal en prik er gaatjes in.
  • Meng de eieren met kruiden en giet over de groenten, roer een beetje zodat het ei niet stolt op 1 plaats.
  • Verdeel het groenten/ei mengsel over het bladerdeeg en zet 35 à 40 minuten in een voorverwarmde oven van 200°C.
  • Serveer met gebakken aardappeltjes en gemengde sla.

Smakelijk, en laat me zeker weten hoe jij lekkere groentetaarten maakt zonder kaas en melk of room.

Nicole

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *